Звіт соціального педагога за І семестр
Звіт
за І семестр 2024 навчального року
соціального педагога Хотінського ліцею
Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області
Сусловець Ірини Сергіївни
Соціально — психологічна служба Хотінського ліцею Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області, представлена роботою соціального педагогога та практичного психолога, які протягом І семестру 2024 н. р. працювали над забезпеченням конструктивного проходження процесу соціалізації та адаптації учнями школи, профілактиці негативних явищ серед учнів, а також розвитку повноцінної особистості учня та відповідального громадянина. Проблема, над якою працюють соціальний педагог Допомога дітям, підліткам або дорослим адаптуватися до нових умов життя, наприклад, після зміни місця проживання, школи або роботи.
Робота соціальних педагогів здійснювалася за наступними напрямками:
діагностичний,
профілактичний,
корекційний,
консультативний,
просвітницький,
організаційно - методичний.
Діагностичний напрямок
1.Проведення соціальної паспортизації груп школи.
2.Підготовка банку даних.
3. Виявлення серед прийнятих до школи здобувачів освіти, які перебувають під опікою, дітей з соціально незахищених сімей та сімей, які перебувають у соціально- небезпечному стані
4. Вивчення рівню розвитку та адаптації до шкільного навчання учнів перших класів.
5. Вивчення адаптації до навчання у середній ланці учнів 5-х класів Дослідження професійних нахилів, інтересів учнів 9 класів
6. Спостереження та проведення методики оцінки соціальної адаптованості та вегетативної стійкості підлітків
7. Моніторинг та з’ясування зайнятості учнів у вільний час та допомога учням у визначенні гурткової зайнятості.
8. Проведення соціометричного дослідження міжособистісних взаємин дітей у колективах ровесників для з’ясування і усунення причин їх порушень
9. Діагностична робота у класних колективах школи на запит класних керівників, адміністрації закладу.
Профілактичний напрямок
1. Підготовка та проведення профілактичних бесід стосовно попередження випадків булінгу, насилля, секстингу, профілактики шкідливих звичок та стійкої соціальної дезадаптації учнів.
2. Профілактичні заходи здійснювались з батьками та вчителями школи відносно правил відвідування учнями школи. 3. Проведено місячник боротьби з булінгом, акцію «16 днів проти насильства», «Тиждень толерантності», участь у заходах до тижня доброчесності, Всесвітнього дня дітей та тижня правових знань.
4. Сумісні рейди з психологом та учнівським самоврядуванням «Урок», «Перерва», «Запізнення» з метою покращення успішності та дисципліни учнів.
5. Профілактичні бесіди, заняття, тренінги з питань здорового способу життя.
Корекційний напрямок
1. Індивідуальні та групові бесіди профілактичного характеру:
Порушення дисципліни,
Агресивні прояви
Вживання алкоголю
Тютюнопаління
Наркоманія
Девіантна та суїцидальна поведінка
Насильство в сім’ї
Булінг
2. Проведення інформаційно – роз’яснювальної роботи з батьківською громадськістю щодо необхідності виховання в сім’ї високих морально – етичних рис в учнівської молоді.
Консультативний напрямок.
Важливою складовою роботи соціального педагога є консультування. Основне завдання консультування — допомога учням школи подивитись на свої проблеми збоку, побачити альтернативні шляхи виходу з проблемної ситуації.
1. Проведення індивідуальних консультацій за запитом: із здобувачами освіти, батьками, викладачами, а саме: - Профілактика правопорушень серед учнів школи;
- Пропуски занять без поважних причин;
- Вирішення конфліктів у класних колективах;
- Подолання конфліктів в сім’ї;
- Консультування батьків і класних керівників;
- Надання рекомендацій щодо стосунків учасників навчально – виховного процесу;
- Вирішення інших соціальних питань.
Просвітницький напрямок
1. Проведення бесід та занять з профілактики комп’ютерної залежності, шкідливих звичок, здорового способу життя, СНІДу, конфліктних ситуацій та булінгу.
2. Випуск газет, бюлетенів, виготовлення стендів з метою пропаганди здорового способу життя.
3. Організація роботи щодо допомоги у виборі сфери професійної діяльності для учнів 8-9-х класів
4. Виступи на батьківських зборах.
5. Підготовка і розповсюдження в соціальних мережах просвітницької інформації.
6. Профілактика девіантної поведінки (агресивної, аутоагресивної, делінквентної та злочинна поведінка).
7. Психологічний супровід учнів з особливими освітніми потребами.
Організаційно – методична робота
1. У першій декаді вересня було складено план роботи на рік та на початку кожного місяця - план роботи на поточний місяць. За результатами виконаної роботи, вкінці семестру було оформлено звіт за різними напрямками роботи соціальних педагогів.
2. Багато зусиль було спрямовано на доукомплектування необхідного нормативно-правового, інформаційного та методичного матеріалу.
3. Соціальні педагоги працювали над підготовкою до проведення тренінгів, інтерактивних занять з учнями, лекцій, виступів на педрадах, батьківському всеобучі, засіданнях МО класних керівників та соціальних педагогів ЗСО.
4. Підвищення фахового рівня відбулося за таким алгоритмом: протягом семестру ми підвищували свою професійність та знання шляхом проходження курсів, конференцій та вебінарів на освітніх платформах «Всеосвіта» та «НаУрок».
Аналіз діяльності соціального педагога.
На виконання Закону України «Про охорону дитинства» з метою вдосконалення роботи з забезпечення соціально-правових гарантій дітей пільгового контингенту, їх захисту, створення необхідних умов для повноцінного та різностороннього їх розвитку в закладі організовувалась та проводилась робота щодо створення сприятливих умов для розвитку учнів, налагодження зв`язків і партнерських відносин між сім`єю та навчальним закладом. В своїй професійній діяльності я керуюсь Законом України «Про освіту», «Про охорону дитинства», «Конвенцією ООН про права дитини». Соціальна робота в школі протягом семестру організовувалась та проводилась з метою забезпечення процесу соціалізації та адаптації учнів в навчально-виховній діяльності, захисту їхнього психічного розвитку особистості , надання соціально-педагогічної допомоги учням та їх батькам. Виконуючи основні завдання в нашій школі проводилась робота по сприянню повноцінному особистісному розвитку учнів з урахуванням їх вікових індивідуальних особливостей, здібностей, нахилів та інтересів