A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Хотінський ліцей Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області

Як вчителям підтримати дитину з особливими освітніми потребами

Дата: 10.12.2024 13:00
Кількість переглядів: 10

Діти з особливими освітніми потребами (ООП), як і всі інші діти, повинні навчатися та отримувати психолого-педагогічні послуги в навчальних закладах.

Педагогам важливо розуміти, що рівень обробки інформації та швидкість реакцій дітей з особливими освітніми потребами можуть бути іншими, зокрема через наявні них освітні труднощі. Діти з ООП можуть не розуміти значення подій, які відбуваються, важко сприймати інформацію про обставини, в яких перебувають, особливо якщо ці обставини швидко змінюються. Проте діти завжди відчувають і реагують на емоційну складову ситуації.

 Поради педагогічним працівникам у роботі з дітьми з ООП:

  • систематично і усвідомлено проводити тренування для дитини (із встановленням причинно-наслідкових зв’язків): як діяти під час надзвичайної ситуації, пояснювати Чому це відбувається; Чому важливо готуватися; Як важливо себе поводити; Чому варто не боятися, а робити те, чого вже навчилися під час тренувань;
  • говорити з дитиною про її страхи і переживання: «Боятися в такій ситуації це нормально», «Я з тобою, поряд», «Я завжди тобі допоможу»;
  • розуміти, що коли дитина з ООП проявляє складну поведінку, – це сигнал дорослому, що вона потребує уваги, піклування та розуміння;
  • проводити на уроках психологічні активності, ігри. Гра захищає дитину від складної для розуміння дійсності та водночас дає простір для проживання і опанування реальності.

Навчаючи дітей з ООП, педагогам важливо забезпечити для дітей:

  • диференціацію – врахування можливостей і сильних сторін дитини;
  • індивідуальний підхід – врахування індивідуальних особливостей дитини та наявність певного типу  освітніх труднощів;
  • гнучкість – навчання дитини у зручному темпі з урахуванням адаптацій / модифікацій освітнього процесу.

Педагогам варто звертати увагу на прояви певних ознак і симптомів, які можуть виникати у дітей після кризових подій, наприклад:

  • безсилля і пасивність, відсутність звичайних емоційних реакцій;
  • підвищена збудливість і незібраність, розфокусованість;
  • неуважність; наявність нічних кошмарів і інших порушень сну;
  • злість, страх розлуки й «чіпляння» за близьку людину;
  • регресивні симптоми (наприклад, нічний енурез, втрата дару мови, рухових навичок);

Якщо ці симптоми чи стани часто повторюються і турбують батьків / педагогів, то варто провести комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини для визначення причин цих симптомів та надання допомоги. Таке оцінювання проводять фахівці інклюзивно-ресурсних центрів.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора